Nära och närvarande
OmaSp:s filosofi är att vara nära och närvarande för kunden både på kontoren och i de digitala kanalerna. Vi betjänar våra kunder under utvidgade öppettider på våra kontor i hela landet. I våra omfattande digitala tjänster kan kunden sköta sina bankärenden när det passar hen bäst. Hos oss kan kunden på riktigt välja hur hen sköter sina bankärenden. I OmaSp har varje kund också sin personliga specialist som stöder kunden i att sköta sin ekonomi och att utveckla den.
Ett brett tjänsteutbud för privat- och företagskunder
Våra banktjänster inkluderar omfattande lösningar för dagliga bankärenden, sparande och placeringar och finansiering för privat- och företagskunder. Vi erbjuder även förmögenhetsförvaltning för våra kunder och hjälper till i arvs- och familjerättsliga ärenden.
För våra företagskunder erbjuder vi dessutom omfattande betalningsrörelsetjänster. Vi har också kompletterat vårt serviceutbud med tjänster som produceras av partnerföretag. Samma kontaktperson betjänar dig i både privata och företagets ekonomiska ärenden.
Vårt arbetssätt grundar sig på en effektiv organisationsstruktur med låg hierarki, vars viktigaste egenskaper är flexibilitet, effektiv beslutsfattningsförmåga och fungerande samarbete mellan olika funktioner. En utmärkt kundupplevelse och utomordentlig personaltillfredsställelse ligger oss nära om hjärtat.
Hållbarhet är vardagliga handlingar
Hållbarhet är en av grundpelarna i Oma Sparbank Abp. En av vår verksamhets viktigaste faktorer som även spelar en betydelsefull roll i framtiden. Vi har definierat tre av våra viktigaste hållbarhetsteman – vi är nära och närvarande människor, vi främjar gemensamt välbefinnande och vi främjar hållbar utveckling.